Somaattinen jooga

 

Somaattisessa joogassa herättelemme sisäsyntyistä, luonnollista liikettä ja tutkimme vapaampia tapoja liikkua, hengittää ja olla.

Harjoitus perustuu läsnäoloon, hengityksen ja liikkeen synkroniaan ja oman kokemuksen kautta oivaltamiseen. Lähestymme kehoa ja liikettä erilaisista teemoista ja kehon järjestelmistä käsin.

Perinteisen joogan lisäksi harjoitus saa vaikutteita myös muista kehoterapioista.
Joogaharjoitus lisää elinvoimaa, auttaa luomaan yhteyden itseesi ja ohjaa kohti luonnollista, tasapainoista olotilaa ja elämää. Harjoitus sopii kaikille, liike tapahtuu aina omaa kehoa kuunnellen.

 

Ohjeita joogatunnille:
- Ota mukaan oma joogamatto (jos sellainen löytyy), sekä kevyet, kiristämättömät vaatteet.
- Tunnilla liikutaan mahdollisuuksien mukaan paljain jaloin. Varaa kuitenkin myös lämmintä vaatetta mukaan!
- Ota tunnille mukaan oma viltti.
- Harjoituksen aikana on hyvä olla juomatta, voit juoda 15 min ennen ja jälkeen harjoituksen. Vältä raskaita aterioita ennen harjoitusta.