Hathajooga

 

Joogaharjoitus rakentuu asanaharjoittelusta, johon kuuluu sekä dyynaamisia asanoita ja liikesarjoja, että pitkäkestoisempia syvävenytyksiä. Tietoinen hengitys ohjaa liikettä, jolloin jännitykset ja kireydet kehosta alkavat vapautumaan. Mielen rauhoittaminen ja rentoutuminen ovat oleellinen osa joogaharjoitusta. Harjoitus tehdään lempeästi omaa kehoa kuunnellen ja oman tason mukaan.

Kun keho ja mieli tasapainottuvat, saavutamme yhteyden itseemme ja maailmaan. Itsetuntemuksen lisääntyminen tuo eheyttä ja harmoniaa koko olemukseemme ja elämäämme. Jooga kehittää voimaa ja liikkuvuutta, parantaa keskittymiskykyä ja lisää kehotietoisuutta.

 

Ohjeita joogatunnille:

- Ota mukaan oma joogamatto (jos sellainen löytyy), sekä kevyet, kiristämättömät vaatteet.

- Tunnilla liikutaan paljain jaloin, sukkia voit pitää tarvittaessa esim. rentoutusharjoituksissa.

- Harjoituksen aikana on hyvä olla juomatta, voit juoda 15 min ennen ja jälkeen harjoituksen. Vältä raskaita aterioita ennen harjoitusta.

- Ota tunnille mukaan oma viltti. Viltti toimii tarvittaessa asanoiden tukena ja voit käyttää sitä loppurentoutuksessa.

- Ohjaajalle on hyvä kertoa kivuista ja vaivoista, jotta ne voidaan ottaa harjoituksessa huomioon.

 

Hathajooga 1 on erityisesti aloitteleville joogaajille suunnattu tunti, johon kaikkien on helppo tulla mukaan!

Hathajooga 2 sopii sinulle, jos olet jo tutustunut joogaan tai olet kiinnostunut aloittamaan hieman voimakkaamman joogaharjoituksen!

 

Tervetuloa!